Bompatime

Kidsen kollar på Bolibompa. Lasagnen står i ugnen. Det blir sen middag ikväll. När vi väl kom på vad vi ville äta så upptäckte vi att mjölken va' slut. Skickade upp älskling till affären, och nu har han varit duktig och fixat maten. Bara att ta ut den vid kvart i sju. Ikväll ska vi vara duktiga och göra iordning en matsedel för nästa vecka. Det e' ju sååå himla svårt att hitta på vad vi ska äta varje dag. Johan ringer till mig och frågar vad vi ska äta, eller så ringer jag honom och frågar. Och ingen vet, ingen orkar. Så blir det ngt lagat i ren panik, vilket inte känns helt ok. Nu ska det bli ändring här i huset. Varje söndag ska vi göra en matsedel för kommande vecka. Förhoppningsvis kommer vi att klara av att hålla vårt löfte..

Ikväll har jag inget godis. Hade liiite choklad kvar sen igår, men det försvann ner i magen för några timmar sen. Stackars mig. Har iofs chokladpudding hemma :) Har 2 filmer att välja mellan ikväll. Fyra fruar och en man eller Wanted. Får c vilken det blir.

Hoppas att ni haft en kanonbra söndag, med massa mys, precis som det ska va'. Kram kram!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0