Bröllop

Malin Wollin skriver i dagens krönika om bröllop. Att det e' dyrt att gifta sig e' ngt de allra flesta har lärt sig, men så e' det absolut inte. Du kan gifta dig på rådhuset i jeans och t-shirt, eller i kyrkan i en hyrd klänning. Festen kan du ha hemma, i hyrd lokal eller varför inte utomhus (på sommaren)..?

Så här gjorde vi:

Jag och min Johan gifte oss i Trelleborgs kyrka, en underbar junidag 2001. Jag hyrde en superfin klänning i en snobb-butik i Malmö, köpte slöjan på samma ställe, blev sminkad och hårstylad av en vän och hade en annan kompis som band ihop min brudbukett. Blivande makens släkt åkte ner till skåne (mitt fosterland :) och va' med oss på vår underbara dag. Alla vänner och släktingar som ville, följde med oss ut och åt på ett värdshus, där vi hade hyrt in oss på övervåningen. All mat och dryck betalade var och en. Vi va' 20 och 21 år gamla, pluggade och hade varken råd eller lust att stå för all maten åt typ 50 personer. Och dagen blev lyckad, trots att vi inte hade lagt ut 100 000kr på bröllopet.





Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0