Fredagen den 13:e

Hade inte en aning om att det va' fredagen den 13:e idag. Inte förrän jag skulle logga in på bloggen, och ngn annan hade skrivit ett inlägg om just detta. Inte för att jag e' särskilt skrockfull, men jag hajade ändå till. Fredagen den 13:e, otursdagen, eller vad man nu ska kalla den. E' det den dagen man ska låsa in sig, så man inte råkar ut för ngt..? Nä, självklart inte. Det e' en dag som alla andra. En vanlig fredag. Underbara fredag. Fredag e' verkligen min favoritdag. Det har den alltid varit.

Så, vad ska man hitta på för ngt idag då..? Mina stora barn e' på dagis och leker av sig. Sista dagen innan sportlovet. De har faktiskt varit på dagis varje dag denna veckan. Duktiga jag! Börjar få riktig rutin på det här nu. Och det blir ju inte sämre av att jag har fått sova hela natten, inatt igen. Lillan somnade innan 23 och vaknade 06.25! Hon e' så himla duktig!

Det blev såklart pulkaåkning till dagis idag igen. Men idag tjatade kidsen nästan öronen av mig, så jag fick dra två pulkor, istället för en. De kunde ju inte sitta tillsammans idag, trots att det gick hur bra som helst igår. "Det e' för trångt!", klagade Ellioten på hela tiden. Nåja, bara att binda fast den ena pulkan i den andra och sen traska iväg. Tur att du har en stark fru, älskling!

Maken sooover. Han e' ju ledig idag. Jag låter honom sova. Lugnast så..haha. Lillan sover oxå, så jag passar på att sitta här litegrann. Det e' skönt att få lite ensamtid emellanåt. Faktiskt.

Jag e' verkligen förälskad i min lilla dator. Den e' så smidig, och fin. Mkt bättre än min Asus EEE, som jag hade förut. Tangentbordet e' mkt bättre att skriva på, och den e' lättare. Väger inte ens 1 kilo. Och den e' rooosa. My pink dream :) Dyrare givetvis, men prisvärd, enligt mig.

Imorgon e' det Alla hjärtans dag. En helt vanlig dag. Även om jag drömmer om rosor, choklad och diamanter..tihi. Johan ska självklart iväg på ishockey. Tjohoo! Men det blir en bra dag iaf. Svärmor kommer och hämtar de stora barnen, så jag och lillasyster blir ensamma hela kvällen. Skönt! Då kan man få lite gjort här hemma kanske :)

Nu låter det som att lillan börjar vakna, så jag utgår nu. Ha det bäst!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0