Fullt ös!

Denna dagen har verkligen gått i ett. Härligt att ha mkt att göra, men det känns nu ikväll att den här mamman knappt hunnit sitta ner idag :) Imorse va' ju som sagt de stora kidsen på dagis, medans jag och lillasyster va' hemma och åt frukost, städade och kikade lite på tv. När vi hade hämtat hem dem lagade jag mat, köttfärssås och tagliatelle. Mumsigt! Klockan 14 skulle storasyster va' på församlingshemmet och pyssla med sina polare från dagis, så det va' bara att klä på alla barn och traska iväg. När vi hade lämnat henne där så gick vi till affären. Handlade lite, och skulle även hämta ut ett paket, men det va' för stort. Älskling fick hämta det när han kom hem istället :)

Kom hem med 2 barn 14.50. Bytte blöja på lillan, ammade, bytte ännu en blöja. Sen va' det dax att traska ännu en gång, för storasyster skulle hämtas klockan 16. På med barnen igen alltså, och så iväg. Hämtade storasyster, lyckades ta mig ända hem med 2 bråkiga barn. In i huset med svetten rinnandes. Börja med maten. Amma.

Sen kom maken hem och tog över. Skööönt!

Imorgon skickas datorn iväg till sin nya lyckliga ägare. Och här sitter jag, stressad över att göra några sista inlägg i min älskade blogg. Men det går inte. Blir inte bra. Nåja, snart e' jag tebax igen. Hoppas att ni kommer att sakna mig ;)

Nu måste mamman strax hoppa i säng, för imorgon får vi inte försova oss. På tisdagar går dagis till sporthallen. Alltså e' tisdagar den viktigaste dagen i veckan. Gympapåsen e' packad och mamman e' peppad. Idag tog vi nya tag och va' ute alltför tidigt. Imorgon kör vi vidare på det.

Ha det underbart!


I det stooora paketet låg den här mobilen, som jag köpt åt lillan. Jättefin!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0