Härliga frukost

Duktiga mamman fick för sig att hon skulle koka ägg. Ville att vi skulle få en riktig myspys-stund vid köksbordet. Så jag tinade ett franskbröd, kokte ägg och städade dessutom upp i köket, efter makens bak igårkväll. "Duktiga jag", tänkte jag, medans jag dukade. När sen hela familjen satt samlad runt vårt ljusblåa bord kände jag mig så nöjd och glad.

Fia: Visst va' det gott! :)
Johan: Mmm..
Fia: Brödet blev faktiskt jättegott fast jag tinade upp det i mikron.
Johan: Mmm..
Fia: Vi borde äta sån här frukost varje helg. Frysa in franskbröd, som man sen äter på helgen.
Johan: *pillar bort ägget från mackan*  Det passade inte så bra med ägg på franskbröd.

Jaha, så va' den illusionen sprucken..


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0