Ja se det snöar

Johan hade rätt, pappa hade rätt, mamma hade rätt. Det kom snö. Massa snö. Vita stjärnlika flingor dalar från himlen, ner över vårt lilla hus. Täcker vår trädgård, som om de gör iordning en scen. Det e' vitt. Det e' kallt. Det e' vackert. Sitter här inne i värmen och kikar ut. Myser. Vintern e' en otroligt fin årstid. Iaf så länge snön ligger som den gör just nu. Slasket längtar jag inte efter..

Lillan sov länge idag, igen. 4:e dagen i rad som hon inte vaknar på natten. Första natten sov hon mellan innan 22 - 05.45. Andra natten somnade hon liiite senare, sov mellan ca 23 - 05.45. Tredje natten sov hon ca 22 - 04.45. Och inatt sov min ljuvliga dotter mellan ca 23 - 06.26. När jag slog upp ögonen och kollade på klockan kunde jag knappt tro på vad den va'. 06.26! Duktiga, lilla Holly :)

Storasyster och storebror e' på dagis. Jag drog dem på pulkan dit. Det tyckte de va' superskoj. Hoppas att de får leka ordentligt i snön idag, för man vet ju aldrig hur länge den ligger kvar.

Måste ta min lilla fröken nu, för hon vaknar alltid när jag sätter mig vid datorn :) Ha det bäst!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0