Mera snö

Det snöar som tusan ute. Hade luvan uppe när jag och lillasyster hämtade hem de stora barnen från dagis. Helt vit va' jag, och kall, och blöt. "Kom nu med er!", försökte jag snällt, där vi traskade gatan fram i det vita yrvädret. Men visst. Barn e' barn, och snö e' ju oxå snö. Drömde mig hem, till mitt mysiga lilla kök, till varma mackor och varm o'boy. Men nähä, det gjorde inte barnen. Det tog nästan tjugo minuter för oss att gå hem, trots att dagis inte ligger mer än två minuter bort. Ok, jag har inget emot att va' ute i snön, men jag ogillar när barnen kravlar runt på gatan i snön.

Väl hemma fick de leka av sig i trädgården istället, medans jag, duktigt nog, städade lite på altanen. Lillasyster sov sött i vagnen, och sover än. Efter en timme ute i det kalla vita fick storebror nog, och ville in. Han frös om sina små fingrar. Tänk om han kunde lyssnat på sin kloka mamma och tagit på sig sina varma vantar istället för de tunna fingervantarna..

Vi har nyss ätit. Varma mackor blev det, och varm o'boy. Nu "städar" kidsen på sitt rum. När jag skulle diska fanns det inte så mkt varmvatten. Gick ner och kollade i pannrummet, och visst va' pelletsen slut. Lönt att ha ett veckoförråd om man inte fyller på det. Ringde maken som sa att jag inte skulle fylla på, för han ville sota pannan när han kommer hem. Gnällde lite på honom för att han inte kollat förrådet igår. Men då tyckte han att det va' lika mkt mitt ansvar. Och visst, det e' det ju. Jag sa att det va' för tungt att bära in massa pelletssäckar. Det tyckte han med. Men hallå Johan! Du väger nästan 90 kilo och jag e' en flugviktare som närmar mig 50 strecket igen. Menar du verkligen att du e' lika klen som jag..? Isf blir jag rädd.

Men men, dax att bära ner pellets nu. Jag hoppas att jag får ngn belöning ikväll..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0