Ont om kuddplats

Goddagens! Här har ni en trött familj, som inte orkar göra ngt spec idag. Egentligen skulle vi köra in till stan, men vi pallar inte. Det blir en lugn och mysig hemmadag istället. Det e' underbart väder ute. Solsken och kyla. Fin kombination :) Åt en sen frukost, inte förrän kl.10, men det va' himla skönt. Lillasyster vaknade vid 8, sen sov vi vidare :) Nu leker kidsen, älskling spelar (konstigt va'..??!!) och jag hamnade här. Har massor att göra egentligen. Tvätt och städ står på schemat, men just nu orkar jag faktiskt inte. Vet att när jag väl börjar så kan jag inte sluta, men det e' ju att börja och komma igång som e' så jäkla svårt.

Igår hade vi myskväll när kidsen somnat. Åt chips och dipp och kikade på film. Först började vi c Frozen river, men den verkade värdelös, så vi stängde av efter en stund. Sen började vi c på den svenska Trekant. Den va' oxå skittrist, verkligen en b-film, så vi stängde av den oxå. Sen såg vi faktiskt hela Smother, med Liv Tyler. Inte så bra precis, men den hade väl sina roliga stunder. Sen så e' ju Liv sjukt snygg, så alla filmer med henne e' sevärda. Tom Sagan om ringen..tihi.

Jag kom inte i säng förrän efter 01, och då somnade jag på en gång. Maken hamnade såklart vid datorn, och jag märkte inte ens när han kom och lade sig. Men imorse låg han så tätt intill mig, att jag knappt hade ngn kudde att vila mitt stackars huvud på. Fick knuffa på honom, så jag inte skulle ramla ner. Typiskt karlar.

Nä, om jag skulle ta och försöka börja fixa lite här hemma. Men men, jag har ju hela dagen på mig :)

Bye!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0