Prällen

Imorse behövde jag inte stressa. Gick upp vid 7, kidsen va' färdiga vid 7.45, sen gick vi iväg till dagis. Älskling behövde inte köra så tidigt idag, så Hollysen stannade hemma hos honom under tiden. Stora tjejen va' lite ledsen idag, för hennes bästa kompis va' ledig. Hon ville inte att jag skulle gå. Svårt det där, när ens barn e' ledsna, och man inte kan göra så mkt mer än att försöka trösta och förklara. Till sist fick jag gå iaf, för en annan kompis drog iväg med dottern. Då kan man gå hem med lättnad. Vill ju inte att mina barn ska va' ledsna. Sonen e' precis tvärtemot. Han bara rusar in på sin avdelning, och ibland har han inte ens tid att ge mig en hejdåkram och puss.

Väl hemma blev det avskedskyss med älskling..tihi. Sen väntade en låååång och härlig frukoststund i köket. Har plockat undan där ute oxå, men ngt annat nyttigt ska jag banne mig inte göra. Det skulle va' tvätten då. Men dammsugaren får snällt vänta tills efter maten. Hollysen sooover, och har gjort det hela tiden. Måtte hon vakna snart, innan mina bröst sprängs sönder!

Prästen ringde för en stund sedan. Tydligen så e' han frisk nu. Dopet blir den 15/3, och det e' 3 tjejer som döps samtidigt. Orkar inte krångla till det och byta tid, så vi kör på det datumet. Nästa vecka ska jag träffa honom och prata lite, samt kika på kyrkan. Har ju aldrig varit inne i denna kyrkan nångon gång. Men Johan har. De hade skolavslutning här varje år när han va' liten :) Undrar om jag får med min käre, okyrklige make på onsdag.

Nu låter det som om lillasyster börjar vakna till, så jag utgår nu. Bye!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0