Semlor

Fika hos mormor blev det, och det ångrar jag inte en enda sekund. Mamma hade ju såklart köpt semlor. Och fastän jag åt en igårkväll och en efter frukosten imorse, tryckte jag i mig ännu en hos mamma. Mmm, så gott! Kom nästan precis hem, och nu har jag lite att fixa innan vi ska iväg och storhandla. Maken har förstås inte kommit hem än. Vi får väl c när han ramlar innanför dörren.

Jag har ont i ryggen, och jag vet inte varför. Visst bär jag runt på en 5 kilos bebis hela dagarna, men det har jag ju gjort ett tag nu. Vi bar in pellets för några dagar sen, men kan det ta så lång tid innan man känner av det..? Jag tror snarare att det e' barnvagnsliften som e' den onda boven i dramat. Jag klickar ju alltid loss den, och tar med den in. Och tvärtom när jag ska ut, då bär jag med den och klickar fast den istället. Och med en 5 kilos bebis inuti, blir den faktiskt ganska tung. Eller tung och tung, men lite otymplig e' den allt, med bara ett litet "hål" uppe i sufletten att hålla i. Det blir lite jobbigt att hålla den med ena handen där uppe och andra handen undertill. Har ju inte enorma armar och händer precis. Men men, det va' dagens gnäll iaf. Hoppas att mitt onda går över snart. Har inte tid att ha ont!

Nu ska dammsugaren fram, sen ska jag försöka komma på ngt som vi ska äta. För tror ni att vi började göra de där matsedlarna varje söndag, som jag skrev om för ett tag sen..? Nä precis. Nåja, vi tar som vanligt nya tag och försöker börja med det nu på söndag istället. Wish me luck!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0