Smulpaj

Hej igen! Nu har vi ätit och vilat oss litegrann. Skönt att bara ta det lugnt ibland. Vi åt en glamourös middag, spagetti och falukorv..tihi. Nu har jag en rabarberpaj som står i ugnen. Ska strax vispa ihop vaniljsås, sen blir det fika. Tänkte att jag skulle hinna dammsuga innan pajen ska ut oxå, men det går rättså snabbt. Tar bara nedervåningen, för det e' där all skiten hamnar. Hundhår, stenar och grus som man drar in med skorna.

Vår fina snögubbe står kvar här utanför. Kidsen konstaterade imorse att han inte hade rymt under natten. Vilken himla tur :)

Imorgon blir det storhandling. Har man uppnått vuxenåldern när man älskar att storhandla..? :) I just love it när jag kan strosa runt på Maxi bland alla hyllor, och fylla kundvagnen med allt som vi kan tänkas behöva. Pasta, köttfärs, frukt, grönsaker, blöjor, gooodis.. ja allt. Mindre kul e' det när man kommer hem, och allt ska plockas in. Har bestämt mig för att städa ordentligt i kylen och skafferiet ikväll, så jag slipper göra det imorgon. Bara att slänga in allt på sin plats när vi kommer hem från affären. Som sagt, effektivetet e' nr 1.

Nä nu ska jag fixa lite, innan vår goooda paj e' klar :) Hörs sen!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0