Hjärtan

Då ramlade jag in här en liten sväng igen. Stora barnen e' ute och skottar snö med sin pappa. Lillasyster sover. Det snöar fortfarande ute. Vårt hus e' så vackert med sitt vita, mjuka täcke som döljer det gamla taket.

Hämtade hem mina stora barn från dagis strax efter 11. Självklart åkte de pulka hem :) Sen åt vi köttbullsmackor. De hade pysslat på dagis. Elida hade målat och klistrat lite på ett frigolithjärta, och Elliot hade gjort en tavla med ett hjärta, gjort av en äggkartong. Finare Alla hjärtans dag-presenter kan man inte få! Självklart kommer det bilder sen, när min efterlängtade dator anländer. Sitter ju fortfarande med makens jobbdator.

Min lilla Fifi hostar inte längre. Hon har inte hostat alls på flera dagar nu. Så himla skönt! Jag va' sååå orolig för henne. Har så svårt att tänka mig mitt liv utan henne. Hon har funnits hos oss så länge ju. 11 underbara år. Tänk va' fort tiden går.

Idag fick vi hem ett brev angående förskolan. Börjar få riktig panik. Det e' ju snart. Bara några få månader kvar på Stjärnan, sen e' det sommarlov, och sen börjar Elida i förskolan. Vart tog dessa 6 åren vägen..?? Kan någon förklara det för mig..?? Jag e' mamma till en blivande 6-åring, som inom en snar framtid kommer att börja tappa sina tänder, lära sig läsa, gå i förskolan och snart även i skolan.

Förresten! Jag e' en trebarnsmamma. Jag har TRE barn! Världens finaste, underbaraste och busigaste. Och jag njuter av varenda sekund :)

Nä nu ska jag kika ut och c om mina älsklingar syns till. Bye..




Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0