Beautiful morning

Hej hopp! Ännu en ny dag, med barn på dagis, tvätt och disk och självklart lite bloggning. Sov länge idag, gick inte upp förrän 7.30. Trots det så hann vi i bra tid till dagis. Mkt berodde nog på att Hollysen stannade hemma hos sin pappa, som inte behövde köra till jobbet förrän klockan 9 idag. Imorse vaknade hon strax efter 7, åt och somnade sen om igen. Hon vaknade för en stund sen, och ligger nu och "snackar" med sina pompisar i babysittern. Låter så sött :)

Storhandlingen gick superbra igår, men vi blev allt lite trötta..tihi. Skulle egentligen ätit på Cecil oxå, men det va' helt fullt när vi kom dit. Överallt i stan va' det fullt med folk. Alla parkeringar va' fulla och det sprang människor precis överallt. Har vi missat ngt..? Vad tusan kan ha hänt i lilla O-hamn igår..?? Köpte med oss kebabtallrik från 3 vänner istället. Inte alls lika gott, men det va' ju ngt att stoppa i magen iaf.

Kidsen kom i säng ganska sent igårkväll, så egentligen skulle de vara lediga från dagis idag. Men ngn gång innan 7.30 imorse, fick jag nästan lite panik. Tänk om de missar ngt spec idag.. om dotterns bästis e' där.. om de blir ledsna på sin mamma för att de inte fick gå.. Så, jag väckte dem, och det va' en himla tur. De började tjata om dagis och kompisarna på en gång :)

När jag kom hem, efter att ha lämnat mina juveler, åt jag frukost med älsklingen. Inte ofta vi hinner göra det i veckorna, så det va' mys :) Sen har jag kämpat vidare med min tvätt och plockat undan lite. Men jag lovar, jag har inte rört dammsugaren!  Nu e' det snart dax att traska iväg till dagis igen. Skulle egentligen gå upp till affären och handla lite tvättlappar, men hinner nog inte. Shit, va' fort klockan springer iväg. Får ta det ikväll istället.

Nä nu får vi ta på oss. Hörs senare!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0