Damn, what a night!

Godmorgon på er! Kan ju börja med att tala om att jag e' extremt TRÖTT idag! Efter att jag hade nattat mina stora barn igårkväll hamnade jag i soffan framför tv:n. Det fanns faktiskt en del att c. Extreme home makeover, The secret life of the american teenager, DR 90210.. Efter den sistnämnda somnade jag och lillasyster i soffan. Vaknade vid 01, och då förflyttade vi oss till sängen istället. Problemet va' bara att lilla Holly va' hur pigg som helst. Låg och skrattade och "pratade" skitlänge. Mysigt va' det, men mina ögonlock blev tyngre och tyngre. Till sist somnade vi båda två.

Strax innan kl.04 kom storebror ner. Han ville ha välling. Jag va' sååå trött, men det va' bara att gå upp ur den varma sängen. Ngn välling fick han dock inte, utan jag bara nattade om honom. Vid 05 vaknade jag av ett förskräckligt oväsen. Trodde att det va' kidsen som bråkade, och undrade vad tusan de höll på med. När jag vaknat till lite mer så förstod jag att oväsendet kom ute från vår altan. Det va' två katter som bråkade, och inte lite heller. Öppnade dörren och släppte in min katt, Elvis, och grannens katt blev livrädd och stack. Ser jag så hemsk ut på morgonen..? :)

06 vaknade Holly, fick mat och somnade sen om igen. 06.30 ringde alarmet, och jag snoozade ett par ggr. Sista gången har jag antagligen tryckt fel, för alarmet ringde inte mer. Istället vaknade jag 07.40. Paniiik! Kidsen ska ju va' på dagis 08.15! Rusade upp ur sängen och upp på övervåningen. Väckte storasyster (storebror va' redan vaken, och låg i soffan).

Fia: Det e' dax att gå upp! Nu har vi bråttom om vi ska hinna.
Elida: Men mamma, jag e' sååå himla trött..
Fia: Ni ska ju till sporthallen idag. Upp med dig nu och gå och kissa.

Storasyster går och kissar.

Elida: Mamma, jag kan inte gå till dagis när jag e' sååå himla trött.
Fia: E' du säker..?
Elida: Jaaa..
Fia: Ok, gå och lägg dig igen då.
Elida: Nä, jag vill gå ner och lägga mig i soffan.

Och det gjorde hon. Så det blev inget dagis idag.

Istället har vi: ätit frukost i soffan, målat i målarböcker, ritat inköpslista (vad storasyster vill ha för nya kläder) och kollat på Mora Träsk.


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0