Dax för nya skor

En ny dag, en ny morgon, och inget dagis. Detta beror inte på att vi inte kom upp i tid imorse, utan anledningen e' att Elliot inte har några skor att ha på sig. Kan ju säga att jag inte blev alls glad när jag hämtade sonen på dagis igår, och hans vinterkängor stod i torkskåpet, helt dyngsura. De va' precis lika blöta som om han hade haft dem på sig under en lång simtur i sjön. Fattar inte vad de gör på dagis. Ok att de e' ute mkt, men ändå. Sonen har ordentliga vinterkängor (iaf så trodde jag det när jag köpte dem), och dessa ska tåla snö osv. Men att de inte tål decimeterdjupa vattenpölar, det får man ju faktiskt acceptera. Drog på honom hans vanliga stövlar, som står på dagis, när vi skulle gå hem. Men dessa hade ju såklart blivit för små, han har ju inte använt dem sen i oktober typ. Åhh! Alltså fick han gå hem i blöta kängor, jättebra verkligen. Tur att vi bor nära. Kängorna har stått på tork heeela kvällen och natten, men utan resultat. De e' fortfarande helt blöta. Så när jag va' uppe imorse vid 7 och kollade kunde jag bara konstatera att det inte blir ngt dagis för kidsen idag, nog inte imorgon heller. Blir så less. Nog för att jag älskar mina barn och gillar att ha dem hemma, men jag vill inte ha dem hemma pga av en sådan anledning. Nu e' det upp till älskling att införskaffa nya skor idag. Om han inte glömmer det vill säga. För dessa kängorna åker i soptunnan nu.

Idag blir det lugnt. Vi kan ju inte gå någonstans, utan får hålla oss hemma. Får c om vi kan hitta på ngt kul.

Fia: Gå upp och ta på dig kläder nu.
Elida: Näääe!
Fia: Varför inte..?
Elida: För jag vill inte!
Fia. Men varför vill du inte det..?
Elida: För att du e' så gullig när du e' sur!

Gosungar :)





Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0