Eldarinnan

Då va' det dax för en ny vecka. Ännu en måndag. Älskling e' iväg och jobbar, vilket såklart e' trist, men imorgon e' han ledig igen. Jag som skulle hålla mig ifrån pannrummet har blivit uppgraderad till eldarinna. Tycker det e' läskigt med värme och eld, men vad gör man..? Jag vill inte frysa medans Johan e' på jobbet. Hoppas att vi snart kan få hem en ny pelletsbrännare, så vi (eller iaf jag) slipper elda med ved. Eftersom maken jobbar i stort sett varje dag, så funkar det inte för oss. Jag vill inte ha det ansvaret. Hålla koll på temperaturen hela tiden, och öppna/stänga luckor. Usch nä, detta e' inte min grej. Ok om vi hade haft en tank, men det har vi ju inte.

Det e' minus 13 grader ute, vilket betyder att jag inte tänker sätta foten utanför dörren. Iaf inte nu på fm. Kanske att vi går en sväng bort till mamma sen. Då kan barnen både få frisk luft och få springa av sig lite. Perfekt :)

Borde kanske plocka fram lite frukost nu. Storebror e' redan uppe. Ligger här i soffan under en gosig filt. Han e' en riktig myskille :) Båda tjejerna sover sött. Måste ta tag i rentvätten oxå, som jag tog upp från källaren igårkväll. Mkt som ska vikas och hängas upp. Och en ny tvättkorg med smutstvätt ska ner igen. Ojoj, det tar liksom aldrig slut :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0