Ett tekniskt fel..?

Då va' det dax för helgens sista dag, den mkt bistra och gråa söndagen. Inte för att jag kan klaga på hur helgen har varit, men den går ju så himla fort! Jämt e' det så.

Fredagen spenderades i Kalmar. Lördagen likaså. I fredags köpte vi allt som behövdes för att kunna bygga ut vårt fjuttiga kök, och göra det mer ombonat och praktiskt. I takt med att familjen har växt så har vi märkt att vi behöver fler skåp. Att vi inte tänkte på det när vi gjorde om första gången :) Väl hemkomna upptäckte vi att en lucka till ett högskåp va' stött i kanten. Och inte så lite heller. Så igår va' det bara till att köra tebax och byta ut luckan mot en ny. Lite störigt, med tanke på att Ikea ligger 10 ljuvliga mil bort.

Igår va' vi nästan helt barnfria. Hade bara med oss lillasyster, och det va' faktiskt rättså skönt. Jag kunde gå in i affärer och kolla på saker åt MIG SJÄLV! Hittade ett par fina skor och en sportbh på Stadium. På rean dessutom. Underbara rea :)

Inne på Ikea hände det en rätt kul grej. I fredags när vi va' där så va' det en mansröst som sa: "Kod 19 är ur funktion". Igår började samma röst att prata, och jag undrade direkt vilken kod som inte funkade då :) Men istället sa han: "På grund av ett tekniskt fel ber vi alla att utrymma varuhuset. Barnen har redan lämnat området. Personalen visar er närmaste utgång." Eh, ok. Vi fattade ingenting. Bara lade ifrån oss sakerna vi plockat på oss, och följde efter resten av kunderna ut på baksidan genom en nödutgång. Brandbilar kom dit, och vi förstod att det skulle hållas stängt ett tag. Fick gå till Bauhaus och lite annat så länge. Åt underbart goda röda pölser på Bauhaus. Åhh, vad jag har saknat det! *längtar tebax till skåneland litegrann*

Efter ett tag gick vi tebax till Ikea, och då va' det öppet igen. Läste idag att det va' ett brandlarm som satt igång, men det brann inte. Det va' ju tur. Johan sprang in själv och tog vad vi skulle ha, medans jag och lillasyster väntade utanför. Sen drog vi hem igen, och då hade typ hela dagen gått. Kom inte hem igen förrän vid sju. Hade myskväll med kidsen, som vi lovat. Dock struntade vi i godiset och åt istället supergoda frallor som vi värmde i ugnen. Det e' sååå mysigt att gosa ner sig i soffan hela familjen och äta ngt gott :) Idag e' jag dock tok-översugen på choklad, så det blir chokladpudding senare..tihi.

Älskling har fixat i köket hela helgen, och det börjar likna ngt nu. Dock e' det mkt som återstår. Tex så e' vi tvungna att byta ut kaklet oxå, för vi har inte så mkt kvar av det gamla, så det räcker till en extra vägg. Bänkskivorna måste oxå bytas, för den vi har nu har Ikea slutat att sälja. Jobb, jobb. Men men, till slut blir det nog bra.

Nu ska jag försöka fixa ordning i köket. Så mkt det nu går när det e' halvfärdigt :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0