Fifiluring

E' nyss hemkomna. Har varit hos veterinären med min lilla Fifi. Hon har hostat i två dagar, och imorse va' hon lite tungandad. Väldigt obehagligt, så jag ringde veterinären imorse. Inne i O-hamn fanns det inga tider idag, och jag ville helst att ngn skulle lyssna på henne innan helgen, så det fick bli en akuttid i Högsby.

Fifi e' livrädd för att gå till veterinären, så vi gör det inte mer än vi verkligen behöver. Och väl där va' allt precis som vanligt. Hon skakade som ett asplöv. tyckte så himla synd om henne. När veterinären, som va' kanonbra, skulle lyssna på hennes hjärta och lungor gick det inte så bra. Det va' svårt att höra ordentligt när Fifi skakade så. Men hon trodde inte att det va' hjärtat, utan att det va' ngn irritation i de övre luftvägarna. Vi ska testa att behandla det i 5 dagar. Om det inte blir bättre, eller tom sämre, så ska vi åka in igen och röntga henne. Känns himla jobbigt, för hon e' ju trots allt 13 år gammal nu. Men jag håller tummarna för att vi får några fler fina år med henne. Nu e' det bara vila som gäller den närmsta tiden. Inga promenader. Men visst förtjänar hon ett stort grisöra i helgen.

Veterinären kollade på hennes knölar oxå, men det e' svårt att säga om det e' godartade eller elakartade utan att ta ett stickprov. Och även om det skulle vara cancer så får man ju fråga sig själv hur långt man e' villig att gå. Hon e' ju som sagt 13 år gammal, och det e' inte säkert att hon klarar av en sådan operation. Veterinären sa att så länge de sitter på ställen där de inte gör ngn skada så mår hon nog bäst av att vi låter det va' som det e'.



Min fina Fifiluring <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0