Förvirrad

Inatt satt jag uppe med kinkig lillasyster mellan kl.2 och 3 typ. Hon va' ledsen, ville inte ens ha tutte (nä, jag menar inte napp!). Till sist somnade hon om iaf, tätt intill mig, och jag låg vaken och strök henne över håret i säkert en halvtimme efter att hon hade somnat.

När Johan vaknade vid 8-tiden hade han panik. Efter att ha vaknat av gråtande bebis inatt, så hade han försovit sig.

Fia: Vaddå bråttom..? Du e' ju ledig idag!
Johan: Va'..? Jag börjar ju halv åtta!
Fia: Men det e' ju fredag idag.. du ska ju va' ledig på fredagar.
Johan: Det e' inte fredag idag, det e' torsdag!

Nä, e' det verkligen det..? Ja, det e' det ju! Så himla förvirrad jag blev! Jag va' helt säker på att det va' fredag idag, att älskling skulle va' ledig. Snacka om att jag blev besviken. Vi hade ju talat om att kanske åka till Kalmar idag, eller imorgon menar jag! Redan igår va' jag säker på att det då va' torsdag, och längtade efter morgondagen. Nu e' morgondagen här, och det e' inte fredag för det. Fy så skumt det känns!

Igår va' Maria här. Hon klippte och slingade mitt hår. Hon e' bara bäst! :) Tyvärr så hann vi inte slinga det innan maken kom hem. Det första han sa när han kom innanför dörren va': "Men, va' har du gjort..??!!" Det va' skitbra Johan! Snacka om att jag va' ledsen typ hela kvällen efter det. Och ja, du ska få höra om det lääänge till!

När färgen va' ursköljd och jag hade blåst håret torrt så sa han: "Men va' fin du e' älskling!" Mmm, det e' bra. Fortsätt fjäska du bara. Det kommer att behövas! En kvinna e' som en elefant - vi glömmer aldrig!



Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0