Hon ler!

Idag har det varit stressigt, igen. Gick inte upp förrän halv 8..tihi. Väckte storasyster och storebror, fixade frukost, borstade tänder, fick på dem kläder osv. Sen va' klockan 8, och det va' dax att sticka iväg till dagis. Älskling stannade hemma med lillasyster under tiden, så jag slapp ta med henne oxå. Hon sov så sött i vår säng, så det hade varit synd att dra upp henne. Iofs kunde jag lagt henne i vagnen med pyjamas på under overallen, hon hade ju bara sovit vidare iaf. Men nu va' ju älskling ändå hemma.

Det gick supersmidigt att lämna barnen på dagis idag. Både Elidas och Elliots bästa kompisar va' där, så de struntade blankt i mig. Bara sprang iväg och lekte. Tihi, det e' så härligt att c dem glada :)

När jag kom hem så stack maken iväg för att jobba. Så nu sitter jag här ensam med lillan, i mitt lilla, tysta hus. Satt och njöt av mitt morgonte ganska länge. Skönt e' det ibland, att bara få vara. Det har jag inte uppskattat så mkt innan. När kidsen har varit på dagis förut så har jag bara stressat runt, städat, fixat osv. Men nu börjar jag uppskatta min egentid. Dessa 3 timmar ger mig tid att ladda batterierna, så jag kan vara en bra mamma resten av dagen. Och vad kan vara viktigare än det..? :)

Igår log Holly åt mig flera ggr när jag pratade med henne. Hon har gjort det ngn gång innan, men då har vi varit osäkra på om det varit gaser kanske..hehe. Men igår va' det helt annorlunda. Hon verkligen såg mig rakt i ögonen och log. Gullunge! Hann tyvärr inte få ngn bra bild på det, men det kommer ju fler ggr. Hon "snackar" massor nu oxå. Och knarrar, som en dörr låter hon..hihi.

Nähä, nu ska jag lata mig lite till. Får c om jag orkar gå upp till affären innan kidsen ska hämtas. Behöver pålägg bla.

Ha det bäst!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0