Latdag

Idag e' en trött dag. Jag har knappt orkat göra ngt alls. När klockan ringde halv 7 va' jag säker på att ngn spelade mig ett dumt och elakt spratt. Orkade absolut inte gå upp då. Snoozade telefonen ända till strax efter 7, och då va' jag tvungen att ta mig upp ur min sköna säng. Kidsen ska ju va' på dagis 08.15. Stressigt värre blev det. Först skulle storasyster och storebror upp och få i sig frukost. Sen vaknade lillasyster och ville ha mat. Därefter skulle alla barn kläs på, tänder skulle borstas och storasyster ville ha en tofs i luggen. Och sagan tar inte slut där, tvärtom va' det bara början. Ytterkläder skulle på, vagnen skulle ut, gympakläder tas med och sen va' det dax att traska iväg. Tur att vi har nära till dagis :)

Vi kom dit i bra tid. Lämnade först Elliot på hans avdelning. De skulle till sporthallen på en gång. Han älskar att gå dit :) Sen gick vi över till Elidas avdelning. De skulle va' ute en stund först, sen va' det deras tur att gå till sporthallen. Elida va' lite kinkig idag. Ville inte att jag skulle gå därifrån. Berodde antagligen på att hennes bästa kompis va' ledig idag. Men hon fick tag på en annan kompis, och sen vinkade hon så glatt efter mig när jag och lillasyster gick hem igen.

Väl hemma har jag varit ganska lat. Har bara plockat lite i köket och fått i mig lite frukost. Sen har jag och Holly myst i soffan. Skööönt att göra det ibland. Jag börjar bli bättre och bättre på att lata mig minsann :) Nu e' det snart dax att hämta hem de stora barnen, så vi får väl strax fixa iordning oss. Tänkte gå upp en sväng till affären först.

Återkommer kanske senare. Bye..


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0