Min stora tjej!

Hej och hå. Ännu en härlig morgon! *ironisk* Bra e' det iaf att pappsen e' kvar. Vi har precis ätit frukost, och nu ska pappa fortsätta att tapetsera där uppe. Finfint blir det. Vita tapeter, som jag börjar fundera på om vi ska strunta i att måla. Det blir ju så himla ljust och fint. Nåja, vi får c hur vi gör.

Va' på BVC igår. Det gick kanonbra! Läkaren sa att vi har en helt perfekt liten tjej, och det visste vi ju :) Jättestark i nacken och växer superbra. Hon tom log åt sköterskan och "snackade" lite. Och jag som va' orolig att de inte skulle tro på mig att hon verkligen "svarar" när man pratar med henne. Nu fick de bevis :) Igår va' hon 7 veckor gammal och då vägde hon 4940 gram, va' 54,3 cm lång och hade ett huvudomfång på 38 cm! Oh my god! Vart tog min lilla bebis vägen..??? Hon väger alltså 2 kilo mer nu än när hon föddes. Helt otroligt. E' tacksam att hon inte vägde så mkt när hon föddes..tihi.

Efter BVC körde vi in till stan. Jag ville ha en ny overall åt lillasyster, och hade spanat in en på KappAhl. Johan gick iväg och köpte "snus" (han har ju slutat men köper onico, utan nikotin) medans jag och lillan gick in och haffade overallen. Det fanns bara en kvar i strl 62! Sen kom Johan in där efter en liten stund.

Johan: Hittade du ngt..?
Fia: Ja *visar upp overallen*
Johan: Vad kostar den..?
Fia: 229kr
Johan. Vaaa'..??!! 299kr..??!! (nästan skriker så hela affären hör)
Fia: Näää, 229kr! Fan va' jag skäms över dig!
Johan: Jag bara skojade!
Fia: Mmm, visst.
Johan: Men jag gjorde ju det..

Hahahahahahahahahahahahaha!! Fy fan va' min man e' rolig! NOT!

Nåja, köpte iaf overallen, och den e' sååå fin! Liiite stor än åt lillan, men det gör inget. Det blir som inbyggda vantar och tossor :) Och hon kommer att kunna ha den så länge det e' kallt. Den e' inte så varm så den e' perfekt att ha i vagnen i åkpåsen. Den hon har nu e' så himla varm, vilket e' bra när det e' riktigt kallt. Men vissa dagar e' det nästan milt ute.

Nä nu ska jag gå upp och kolla hur det går med tapeterna. Hörs sen. Tjingeling!


Finaste barnen! <3

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0