Nu jäklar!

Samtidigt som vågen fortsätter att peka nedåt ökar min ångest. Vill inte, vill inte, vill inte! För tillfället stannar den på 57 kilo, vilket jag verkligen kan tänka mig att leva med. Men inte mindre. Snälla, inte mindre. Gick ju till en dietist innan jag blev gravid, för jag ville ha tips på hur jag ska göra för att gå upp i vikt. Min kropp vill ju inte väga mer än 50 kilo, hur jag än bär mig åt. Det e' bara när jag e' gravid som jag har en "normalvikt". Efteråt så "rinner" det bara av mig. Beror nog iofs på att jag helammar, men min tarmsjukdom har nog oxå ett finger med i det hela. Och jag vill så gärna amma. Hellre ger jag upp min "drömvikt" än slutar med det.

När jag gick till dietisten så fick jag "recept" på proteindrycker. När jag sen blev gravid så slutade jag med dem, eftersom jag inte kände för att testa om jag gick upp i vikt av dem när jag ändå ökade av naturliga orsaker :) Dessa drycker har jag kvar, men de går ut om en månad. Började med dem igår. Tänkte att jag skulle ta 3 st om dagen, i samband med måltider. Och nu hoppas, hoppas, hoppas jag att det gör susen! Vill iaf kunna hålla den vikten jag har idag. Funkar det så e' jag verkligen villig att fortsätta dricka dem, även fast de smakar värre än värst :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0