Nutella

Alarmet ringde 06.30. Detta stängdes av fort som tusan, sen drogs jag ner i min underbara sömn igen. Elliot va' jobbigt igår. Eller jobbig kan man kanske inte kalla det, men han ville iaf inte sova. Kidsen fick va' uppe lite längre igår, eftersom pappsen va' här. Så när de väl hade duschat, håret hade blivit blåst, tänderna va' borstade och de hade fått på sig pyjamas va' klockan 20. Annars lägger de sig vid 19, efter Bolibompa. Sen kom de ner, igen och igen och igen. Varje gång fanns det ngn ny ursäkt. Nytt vatten, kissnödig, ville ha filt på sig osv osv.. Sista gången Elida va' nere så ville hon att jag skulle läsa en bok. Jag satt och matade lillan just då, så vi fick läsa boken i soffan. När den va' slut låtsades storasyster att hon sov, så älskling spelade med. Bar den "sovande" tjejen upp till hennes säng, och sen hörde vi inget mer från henne. Värre va' det med storebror, som fortsatte komma ner. Sista gången han kom ner va' efter 23, och då hade vi lagt oss i våran säng. Så jag tippar på att han inte kommer vilja gå upp än på ett tag. Lilla gubben.

Jag har precis ätit frukost. Mitt ljuvliga te e' ngt som jag längtar efter varje morgon och kväll. Mmm, så gott det e'! Nu sitter jag här, knapprandes, fast jag egentligen inte har ngt spec att skriva om. Bredvid mig har jag en burk Nutella, och en sked. Fyyy på mig!

Nähä, nu ska här ammas. Kanske uppdaterar senare. Man vet aldrig med mig :)

Bye!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0