Ofrivillig sovmorgon

Ojoj, vilken morgon. Måste ha varit jäkligt trött igår och inatt, för jag vaknade inte av alarmet imorse. Inte förrän klockan 8 vaknade jag. Hmm, en kvart innan vi ska va' på dagis. Det finns inte en chans i världen att vi skulle ha hunnit. Så idag blev det inget dagis för kidsen, vilket inte va' så där jättepopulärt. Men imorgon, då ska vi dit. Nya tag!

Strax innan 9 började svansviftarna att skälla. Jag gick och skällde tebax, för det e' inte kul när de skäller utan anledning. Bara en minut senare va' det dax igen. Åhh, så trött jag blev! Då fick jag c att det faktiskt stod ngn på trappan utanför, och jag som bara hade trosor på mig! Fatta vilken panik jag fick. Rusade in i sovrummet och slängde på mig ngt, ut i hallen igen och öppnade dörren. Det va' ju vårt nya pelletsförråd, som kom med DHL. Tack älskling, för att du inte påminde mig imorse. Pinsamt. Jag kan inte ha sett klok ut. Men men, det bjuder jag på.

Nu har vi precis blivit klara med frukosten, och jag satte mig här för att koppla av. Beroende e' jag ju, precis som jag skrev i ett tidigare inlägg..tihi. Ska nog ringa syster min idag, så jag kan få min dagliga ranson av irritation. Ringde Jenny för en stund sen, men hon håller ju på att skola in lillkillen. Hoppas det går bra! Ring mig senare, om du får tid över.

Vet inte alls vad vi ska hitta på för ngt idag. Det e' helt vitt av frost ute. Bara 3 minus, men det e' rått. Frös jättemkt när jag va' ute och vände. Kanske vi går hem till mamma sen. Kidsen leker för fullt med storasysters Bratz-dockor. Det e' ganska kul att sitta här och snegla på dem. Det låter så himla kul emellanåt.

Nä nu kommer jag inte på ngt mer att skriva. Hörs senare. Bye..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0