Sovande dotter

E' fortfarande inte på g. Helt slö e' jag idag. Förkylning på g kanske..? Känner mig iaf tung i huvudet och trött, trött, trött.

Gick upp till affären innan det va' dax att hämta hem kidsen från dagis. Inget onyttigt slank ner i påsen, faktiskt! Inte ens ett choklad, vilket jag nästan ångrar nu. Träffade en arbetskamrat, och hon tyckte lillasyster va' så fin så. (Självklart e' hon det :) *inte alls partisk*)  Hon sa att det kvittar ju om man har en rosa vagn. Tyckte den va' himla fräsig. Trodde att lillasyster inte alls va' en lillasyster, utan en lillebror..tihi. Tydligen hade ngn på jobbet pratat om att jag hade fått en pojk. Och visst har jag det, för 3,5 år sen :) Tänk va' folk kan snurra till det ibland. Får nog gå upp till jobbet och visa upp min tös igen.

Väl hemkomna från dagis gick storasyster upp på rummet och lekte med sina Polly Pocket, medans storebror drack välling i soffan. Jag fixade iordning lunch, och skulle sen kalla ner stora dottern. Snacka om att jag blev paff när jag hittade henne i hennes säng, under täcket, sovande! Det måste ha varit ett tufft pass i sporthallen :) Lilla gumman!

Nu kallar lillasyster, så jag får pysa. Ha en fortsatt bra dag!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0