Tidningsbrist

Gud va' jag älskar när maken jobbar över! *ironisk*  Tur att han e' ledig imorgon iaf. Så himla trist när man knappt hinner umgås om kvällarna. Slår vad om att han e' sååå trött när han kommer hem, med all rätt, och måste vila. Vilket betyder att jag, som haft hand om barnen hela dagen inte kan få ngn avlastning alls. Visst, jag förstår att han e' trött, efter att ha jobbat hela dagen. Men det vore kul om han oxå förstod att jag kan va' trött. Det e' ju inte så att jag "bara" går hemma. Det e' inte bara en dans på rosor att va' hemma med 3 barn. Fast oftast e' det underbart, och jag skulle inte byta bort det för ngt i hela världen! Men jag menar, det e' mkt att fixa. Det e' inte bara barnen som ska skötas om och roas, hemmet ska oxå få sig en omgång.

Kom precis hem, efter att ha varit uppe i affären en sväng. Skulle posta ett brev och köpa mig en tidning, men den tidningen jag ville ha fanns såklart inte på Konsum. Och efter att Ellioten hade lekt kurragömma i hela affären kände jag inte för att gå in på ICA oxå. Det får bli imorgon istället.

Nu håller jag på med maten. Kidsen har beställt makaroner och köttbullar. Lyxmiddag med andra ord :)

Btw, jag testade amningskudden och den va' superbra. E' så nöjd så :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0