Varmt igen

God morgon på er! Har varit uppe en stund, men inte alls särskilt länge..tihi. Skönt att få ligga och dra sig i sängen lite. Älskling ligger fortfarande kvar under vårt härliga, varma täcke. Hade det inte varit för storebror, som kom ner och väckte mig, så hade jag säkerligen legat kvar där jag oxå :) Nu e' jag pigg, efter att ha fixat välling och rastat mina svansviftare, så nu kan jag omöjligt gå och vila igen. Dessutom så kommer pappsen hit idag, så jag borde väl dammsuga strax. E' trött på vår barrande gran, och längtar faktiskt efter att få slänga ut den. Det e' bara för barnens skull vi har den kvar. De kommer bli ledsna när vi måste ta bort den.

Vi har inte alls lika kallt här inne längre. Johan har fått elda med ved, och det funkar ganska bra. Trots att vi inte har några ackumulatortankar. Men det e' ju mkt mer slit än med pellets, som verkligen e' en lyx i jämförelse. Man behöver ju inte tänka på ngt, så länge det finns pellets i förrådet och pannan e' igång. Men ved måste kapas, och det kan va' svårt att få eld på det när pannan e' riktigt kall (enligt älskling, för jag håller mig ifrån pannrummet). Men det e' ju en himla tur att vi har en kombipanna, så att vi KAN elda med ved i nödfall. Vad hade vi gjort annars liksom..?

Imorgon ska vi höra vad Anders tar för en ny brännare, annars köper vi från Rinkabyrör. Men då blir det såklart leveranstid osv. Om vi kan få ett bra pris av Anders så kan vi kanske få hem den redan imorgonkväll, eller på tisdag. Men men, vi får c. Dyrt blir det ju iaf, och det e' aldrig kul när ngt sån't här händer. Men vi får väl va' glada över att det inte va' pannan. För en ny panna kostar ju en aniiiing mer. Usch!

Nä nu blir det frukost. Ska bara försöka få upp min make. Bye..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0