Effektiva jag!

Kom faktiskt i säng till slut igår. Men inte hjälpte det den här trötta mamman. Somna kunde jag inte iaf. Låg och vände och vred på mig, grubblade, kollade till Holly vid minsta ljud, va' uppe och drack, blev kissnödig, besökte toan.. and so on. Varför har jag så svårt att somna..?? Imorse däremot, då kunde jag nog ha sovit hur länge som helst. Gick dock upp strax efter åtta. Tycker det e' sååå skönt att komma upp på morgonen. Dagarna blir så mkt längre då.

Har hunnit med massor redan idag. Effektivitet betyder ju allt, som jag nog har skrivit ngn gång förut. Efter frukosten hade jag min dagliga date med herr dammsugare. Varför gillar inte folk att dammsuga..?? Det e' ju "förarbetet" som e' det jobbiga. Tvättmaskinen snurrar sina vanliga varv nere i källaren och likaså torktumlaren. Saker som står på dagens schema e': tvätta, vika tvätt, hänga in tvätt, duscha, gå till affären med Laban och alla barnen, köpa lördagsgodis, laga mat, äta mat, invänta maken och allra sist storhandla! Vilken tur att Maxi har öppet ända till kl.22! :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0