Home alone

Jaha, då va' det vanliga sommarvädret på plats. Med vanligt sommarväder menar jag givetvis kalla vindar och mörka moln som man ideligen spanar upp mot, i väntan på regnet som kanske kommer. Liiite sol har vi haft idag, men inget som jag direkt kan skryta om. Ändå e' jag nöjd, för den där hettan som legat på oss hela veckan har inte skänkt mig ett uns av glädje. Det har varit för varmt, för kvavt, så jag tänker inte klaga nu.

Vi har haft en bra dag. Inte gjort så himla mkt. Städat lite (det kan man ju nu när det har blivit svalt!), tvättat lite, ätit jordgubbar, grillat och myst en massa. Nu e' Johan och de stora barnen iväg och badar med min bror, så det e' bara jag och Holly hemma. Ganska skönt att bara kunna slappna av, pyssla med vad jag vill. När klanen kommer hem igen så blir det kladdkaka och grädde. Bror min stannar och kollar på film och ev så sover han här inatt. Det blir en bra kväll :)

Imorgon åker Johan med de stora barnen till min pappa. De åker tåg dit, för kidsen har aldrig gjort det. De tycker såklart att det ska bli superspännande :) I Värnamo möter min pappa upp dem, de ska käka ngt nånstans, och sen ska Johan och Elliot åka tåg hem igen. Elida ska stanna hos pappa. Hon ska sova där i TRE nätter! Hon har bara sovit borta två ggr förut, och då har det bara varit en fjuttig natt, så tom en sån här barnslig mamma som jag har överlevt. Detta kommer bli tufft! Självklart ser storsessan fram emot detta väldigt mkt, så det e' bara mamman som fjantar sig.

På torsdag åker vi (jag, Johan, Elliot, Holly och bror min) mot pappsen. Ska träffas utanför Borås någonstans, äntligen få pussa på Elidisen igen, sen kör vi vidare mot Liseberg! Roligt ska vi ha! :) Sover hos pappa natten mot fredag, kör hem igen på fredag fm, och sen ska jag jobba på kvällen. Det blir nog bra :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0