Stora tjejen!

Har varit på BVC idag. Det va' dax för BOEL-testet. Lillan fick full pott på allt :) E' inte ett dugg förvånad, för vi visste redan att hon har superhörsel..hehe. Sköterskan hann knappt röra på klockorna förrän Hollysen vände på huvudet. Duktig tjej! Ingen skelning syntes heller. Skönt det! Växt har hon minsann oxå gjort. Idag vägde hon hela 8360 gram och va' 67,5 cm lång! Mammas stora tjej! Hon växer på sig precis som hon ska, så himla skönt! Hon demonstrerade sin krälkrypning oxå. Målmedveten e' hon, och det tar inte lång tid för henne att ta sig från punkt A till punkt B. Sköterskan blev riktigt impad av vår kvicka tjej :) Nästa gång, om 2 månader, ska vi c om hon kan ta upp två klossar och slå dem mot varandra, medvetet. Självklart visade tjejen det redan idag. Duktiga Holly! :)

Vi pratade lite om hur Holly e', och som alla vet så e' hon en riktig solstråle. Det e' inte alls ofta som hon e' ledsen. Hon skrattar nästan jämt och e' nöjd och glad. Gladare unge får man nog leta efter. Hon satt i mitt knä och fyrade av leende efter leende mot sköterskan och jollrade högt. Älskade, älskade unge!

Väl hemma igen blev det en tur till blåbärsskogen med Marie och hennes barn. Mkt trevligt och mysigt :) Det blir en tur imorgon igen. Holly sov sött i vagnen, men Elida plockade en massa blåbär. Själv fick jag nog fler myggbett än vad jag fick tag i bär. Men men, bor man i skogen så gör man :)


Nu ska jag gosa med min man. Snart iaf :) Godnatt på er!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0