Bebisväntan

Idag e' det onsdag, vilket betyder att det e' Förlossningkliniken och Specialfall riskförlossningar på TV4 Fakta ikväll. Jippie! Det finns nog inget annat som e' så kul och intressant att titta på. Spec när man själv fött barn. Man kan känna med kvinnorna som e' med. Man delar deras oro, rädsla, smärta och glädje. Undrar så när Marias bebis vill kika ut. Det e' så spännande. Inte minst för henne själv :) Tänker på dig babe, hela tiden. Det ska bli så kul att va' mammaledig ihop med dig!

De stora barnen e' på dagis. Fick ju hem mitt paket från HM igår, och i det fanns bla en fin klänning åt Elida. Så hon skulle självklart ha den på sig på dagis idag. Hon va' inte längre förkyld! Hon e' så typiskt tjejig, min lilla, stora tjej. Mkt fint fanns i paketet. 1 par byxor, 4 tröjor, 3 par kalsonger och 1 pyjamas åt Elliot. 2 tröjor, 2 kjolar, 1 par byxor, 2 pyjamaser och 2 klänningar åt Elida. 2 bodysar, 2 par byxor, 2 mössor, 1 jeanskjol och 1 dress (munktröja och mjukisbyxor) åt Holly. Inget åt mig själv..hehe. Kläderna hade kidsen själva valt ut, genom att kryssa i katalogen. Förutom Hollysen då, som mamman valde åt :)

Idag ska jag till kyrkan och träffa prällen. Ni behöver inte ens fråga om Johan ska följa med, för det svaret e' nog rättså självklart. Han jobbar alltså, men jag tror inte att han hade velat följa med iaf :) Klockan 13 ska jag va' där, så det blir till att stressa lite med mat osv, när vi kommer hem från dagis igen. Mamma kommer hit sen, så jag inte behöver ta med mig alla mina barn :) Men Elida tjatar om att hon vill följa med. Hon gillar ju kyrkor. Tror att hon jämför dem med slott, för vissa kyrkor liknar ju faktiskt slott litegrann, med sina tinnar och torn. Kanske hon får följa med, och Holly såklart :)

Annars händer det inget särskilt idag. Jag tänkte duscha och läsa min bok, innan vi ska traska iväg.

Funderar på det här med dopet. Det e' ju 3 andra som ska döpas då. När Elliot döptes så läste jag en dikt, som jag skrivit. Men då va' det ju bara vi i kyrkan, och våra familjer. Liiite annorlunda om det e' massor av folk i kyrkan. Man kanske inte ens har utrymme för ngt sådant. Och jag e' feg. Sååå himla feg. Haha.

Här e' dikten jag skrev till Elliot och läste upp i kyrkan. Jag bölade och hälften av gästerna..haha.

Våran Elliot föddes
en mild sommarnatt
och precis som sin syster
så är han en skatt
att bli mamma är som
att vinna på lotteri
jag är miljonär
och kan inte rikare bli
att ha den turen att vara
mamma till två
att älska någon så mycket
och så mycket kärlek få
att vakna varje morgon
och veta att ni är mina
världens underbaraste barn
så vackra och så fina
det är något som bara
en förälder kan förstå
jag levde inte innan jag blev mamma
mitt liv började då


Elliot i sin fina dopdräkt, köpt från ett företag i Danmark. Cool basker va'..?
Tänk att min stora grabb har varit sååå liten. Va' fort dessa år har gått.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0