Inbjudningskort

Så kom de då äntligen, de där inbjudningskorten som jag sökt efter i min brevlåda varenda dag denna veckan. Men de va' väl värda att vänta på, för de va' verkligen superfina! Så ikväll ska det skrivas adresser och klistras på frimärken. Egentligen borde jag försöka få iväg dem redan idag, men jag orkar inte gå upp till affären bara för att köpa några ynka frimärken. Så tomorrow it is! Då kommer de fram på måndag, vilket e' fullt tillräckligt, eftersom de flesta redan vet om att de e' bjudna. Inte för att vi har bjudit så många.

Mötet med prästen igår gick förresten väldigt bra. Även om jag ett par ggr kände en lite obehaglig känsla i magen, när han började gå igång på gud, jesus osv. Vi gör ju inte det här för att jag verkligen e' troende, utan för att det i vår familj e' en tradition. Vi kunde lika gärna bara ha haft en ceremoni hemma, men det hade känts dumt eftersom våra andra barn e' döpta. Och denna prästen verkar va' mer kristen än de vi haft förut, eller så gillar han väl mer det gamla sättet. Men trevlig va' han, det måste jag erkänna, och lättsam. Skämtade ganska mkt. Och Elida fick äntligen c kyrkan, som hon tjatat om sen vi flyttade hit :)




Fin va' den allt, som ni säkert ser, men jag kände ett styng av saknad. Faktiskt. Min kyrka gjorde sig påmind, och ingen kyrka i hela världen kan mäta sig med den. Det va' där jag döptes, hade skolavslutning, gifte mig och senare döpte mina egna barn.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sankt_Nicolai_kyrka,_Trelleborg

Kidsen har haft det superskojigt på dagis idag. De hade ju på sina nya regnkläder över sina jackor och utebyxor, och därför slapp den här mamman få med sig heeela sandlådan in idag.Härligt. Vi va' ute i trädgården ett tag, för det va' så himla skönt ute, och lillasyster sov så gott. Sen gick vi in, lagade mat (makaroner och köttfärssås) och nu hamnade jag visst här igen :) Ska ta itu med tvätten om en stund. Hollysen sover fortfarande, och ungarna leker på ovanvåningen. Blir nog en liten lässtund sen oxå. jag e' helt fast i min bok..hehe.

Fick förresten finaste örhängena med posten idag, som bästa Marian har gjort åt mig. Men det kommer ingen bild på dem nu, för jag ska ha på mig dem på dopet :)

Nu låter det som att lillan håller på att vakna, så jag får utgå. Kanske hörs vi senare.

Kram kram!



Finaste Hollysen :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0