Om jag kunde drömma

Sorry for the delay. Det blir bara så ibland. Jag fastnar med ngt annat, ngt djupare. Denna gången va' det min bok som fick mig att fastna. Varje ledig stund, vid varje amningstillfälle, när stora barnen va' på dagis och när det va' dax att krypa ner under täcket, slog jag upp min braiga bok. Idag läste jag ut den, och jag tjöööt. Känsliga mamman, ni vet. Va' tvungen att surfa in på bokus och beställa uppföljarna på en gång. Så om några dagar kanske det blir likadant igen. Men det e' härligt med böcker. Jag älskar att läsa.

Dopet i söndags gick bra. Lillan va' bara lite kinkig under själva ceremonin, så då tog jag henne. Hon blev lugn av vaggandet och orgelmusiken :) Storasyster och storebror va' så himla duktiga i kyrkan. Stod och satt bredvid oss hela tiden. Efteråt åkte vi hem till svärföräldrarna. Vi åt god mat (pasta/kycklingsallad) och en massa sötsaker :) E' verkligen tacksam för att svärmor tog hand om allt. Det blev så himla lyckat :)

I måndags va' det dax för en tur in till BVC. Det va' nämligen tid för lillans första vaccination. Det va' inte så skoj precis. Först fick hon en spruta i ena benet. Hon blev bara lite ledsen, och va' lätt att trösta. Sen fick hon en spruta till, i andra benet. Den va' mkt värre. Lilla Holly skrek och skrek, säkert i 10 minuter. Jag fick amma henne för att hon skulle bli lugn. Min stackars lilla flicka! Det gjorde så ont i mitt hjärta av att c henne så ledsen, c henne ha så ont. Men till slut så lugnade hon ner sig. Usch, jag e' inte van vid att c henne ledsen. Hon brukar va' så nöjd och glad. Efteråt va' allt bara bra. Hon har inte haft ont i sina små ben och hon fick inte heller ngn feber. Skönt det!

Gud va' hon har växt, min lilla tjej! Nu väger hon 6145 gram och e' 59,5 cm lång. Hennes huvudomfång e' 39,6. Usch, liten börjar bli stooor!

Idag har det varit superfint väder ute. När jag hämtade stora barnen på dagis 11.15 gick vi upp till affären och lyxade till det med varsin glass. Härligt! När vi sen skulle gå hem fick Elida bestämma vilket håll vi skulle gå. Det tog då typ en timme att gå hem från affären. Inte dåligt, med tanke på hur nära vi bor. Tur att det va' fint väder :)

Nä, nu ska jag krypa ner i sängen och försöka sova bort min eländiga förkylning. Det e' fika på Elliots avdelning på dagis imorgon, så jag får försöka va' någorlunda pigg då :) Nattinatt!






Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0