Snoriga barn

Idag e' kidsen lediga från dagis. Inte för att  vi ska hitta på ngt superkul, utan för att det e' äckligt snor som bosatt sig i deras näsor.Framförallt i Elidas. Hon snörvlar och hostar. Tycker så himla synd om henne. Även Holly e' lite snorig. Men inte så farligt. Fastän de ska gå till sporthallen och gympa idag ville storasyster stanna hemma. Och då känner hon sig inte bra, för hon älskar att gå dit! Så vi har en liten mysdag. Massa filtar i soffan och goda mackor förstås. Det e' tur att jag e' mammaledig, för annars hade jag ju inte kunnat hålla dem hemma när de "bara" e' snoriga. Men som läget ser ut nu spelar det ju inte mig ngn roll. De ynka 3 timmarna som de får va' på dagis ger inte mig ngt. Det e' för deras skull som jag låter dem gå. Jag kunde lika gärna haft dem hemma.

Natten har varit lite kass, för min del. Det känns i mitt stackars huvud som dunkar på idag oxå. Vi somnade väl framåt 23.30 nån gång. Vid 04 kom Elliot ner. Han hade drömt ngt läskigt, och ville ha välling. Så det fick han. Jag kastade ner mig själv i sängen igen, och sov ända fram till klockan 7. Wow! Väckte kidsen och fick fram frukosten. Då säger storasyster att hon inte vill gå till dagis. Men, då kunde jag ju sovit  vidare, för lillasyster vaknade inte förrän strax innan 8. Så kan det va' :)

Läste klart min braiga bok igår, och nu har jag börjat på en ny. Älskar att läsa, men har slarvat med det på sistone. Eller så har jag helt enkelt inte hittat ngn bra. Barnböcker räknas inte, annars så e' ju det ngt som läses varenda kväll :) Igår läste vi ur Den vilda bebin. Den har jag alltid gillat :)

Vi har fått en massa snö nu, igen. Och jag som struntade i att köpa den där dubbelpulkan när vi storhandlade, för vi trodde inte att det skulle bli mer pulkaväder. Det hade varit så smidigt med en sådan, när man går med kidsen till och från dagis. Som det e' nu så tränger de ihop sig i den ena pulkan, gnäller och bråkar om platsen hela vägen. Eller så får jag binda fast den ena pulkan i den andra, och alltså dra två pulkor. Det går det med, men det hade varit smidigare med bara en.

Nä nu ska jag ta fram min bok, och läsa lite. Hörs senare!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0