Sopbil

Ny vecka, nya tag, som jag brukar försöka intala mig själv. Och det funkar, för det känns faktiskt bättre. Det blir lättare för varje dag som går. Men visst saknar jag henne fortfarande, och det kommer jag alltid att göra. Fina Fifi.

Hollysen sover än, och det gör även Elida. Bara jag och Ellioten som e' uppe. Jag gick iofs upp först av alla, före Johan oxå, och tog en morgonrunda med Tandie i skogen. Snacka om att jag blev förvånad när jag tom träffade ngn i skogen. Det e' inte ofta man gör det på morgonen.

Det blir inget dagis för kidsen på hela veckan, minst! Det går vattenkoppor på dagis, vilket jag inte hade en aning om förrän jag redan hade lämnat kidsen där igår. Så nu håller jag alla tummar och tår för att vi inte ska få hem det, för Holly e' lite för liten än. Vill inte att hon ska bli sjuk. Ringde bvc för säkerhetsskull, för man blir ju lite orolig. Hennes tips va' att jag skulle ha barnen hemma hela veckan, och sen ringa till dagis på måndag och fråga om ngn mer hade blivit sjuk. Det e' ju skitlång inkubationstid, typ 14-21 dagar, så de kan ju lika gärna redan bära på det. Men vi får c. Jag tar inte ut ngt i förskott. Synd om barnen bara, som va' hemma från dagis heeela förra veckan, pga feber.

Vet inte alls vad vi ska hitta på för ngt idag. Gå en sväng till skogen kanske, eller bara va' ute i trädgården. Ska ringa mamma sen, och fråga om vi ska fika. Det blir lite långtråkigt att bara gå här hemma. Men vi får försöka sysselsätta oss med ngt. Sopbilen kommer iaf en sväng på fm, så då har vi ngt att kika på :)

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0