It's monday!

Då va' helgen över för denna gången. Barnen e' på dagis, älskling jobbar, Hollysen sover, så här e' så tyst och tomt. Jag har slarvat idag. Har inte plockat undan i köket efter frukosten, och inte ens efter kvällsmaten igår. Mitt kök e' överfullt. Jag borde städa upp där nu, men jag tycker att det e' sååå trist att plocka ur diskmaskinen, bara för att fylla den igen. Usch, vår diskmaskin kommer säkert att gå sönder om jag fortsätter att gnälla på hur tråkigt det e'.

Helgen har varit bra. I fredags va' vi bara hemma. Vi gjorde inget spec, men på kvällen kollade vi på några avsnitt av Desperate housewives. Samma sak gjorde vi på lördagskvällen och igårkväll. Så nu har vi bara tre futtiga avsnitt kvar av sista säsongen. De ska plöjas igenom ikväll :) Därefter blir det till att fortsätta c en ny serie som vi börjat på. Hmm, Eureka tror jag att den hette. Ganska skum serie, men rolig emellanåt. Och det e' ju den gamle Jack från DOOL som e' med, och honom gillar vi starkt :)

I lördags va' vi hemma hos svärföräldrarna. Svärmor klippte Johan och Elliot och vi åt god mat. Flygande Jacob, fast utan jordnötterna :) Svärmor kan verkligen laga mat. Jag passade på att väga mig oxå, för våran våg e' cp. 56,4 stannade den på, och det får väl faktiskt klassas som ok. Även om jag hellre hade velat vara på väg uppåt. Har köpt nya jeans, och de sitter perfekt. Så nu får jag inte gå ner ett enda gram. Hoppas kan man ju iaf, för hoppet e' det sista som dör.


Jag ska inte ha jeans på dopet, bestämde jag mig för igår. Jag ska ha kjol. Antingen en svart, lite glittrig eller en jeanskjol. Johan tycker såklart att jag ska jeanskjolen, för den e' kortast. Typiskt karlar. Hur kort kjol kan man ha i kyrkan förresten..? Pappa frågade om det va' en musikantkjol jag skulle ha på mig. "Eh, en vaddå sa du..?", undrade jag. "En mus-i-kant". Hahaha, skitkul pappa! Tydligen så kallades mkt korta kjolar så när pappsen va' ung. På stenåldern alltså :)


Bror min kommer oxå på dopet. Som tur e' så har han ingen bowlingmatch den helgen, han spelade igår. Det va' ju ett tag sen han va' här uppe, så det ska bli kul.

Om Marian, Daniel och bebis kommer på dopet återstår att c. Men jag håller alla tummar och tår för er!

Nähä, jag får väl städa upp i köket nu. Jag återkommer. Bye!


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0