Bokmys

Hej hopp! Måndag igen. Två barn på dagis, älskling som jobbar, bebis som sover i sängen och en mamma vid datorn. Precis som det ska va' alltså :) Har precis tagit en varm dusch, och det va' underbart skönt. Det e' så himla rått ute, även om termometern inte riktigt håller med. Just nu e' jag faktiskt glad att jag inte längre bor i skauneland, för de kalla vindarna där nere e' inget man kan skoja bort. Brrrrrrrr!

Jag ska gosa ner mig i soffan, under en filt och läsa min bok. Köpte 3st på bokrean, men utbudet va' inte precis det allra bästa. Jag blev jättebesviken. Ville ha Martina Haag's nyaste, men det va' inte rea på den. Kostade nästan 200 spänn. Hmm, liiite dyrt kanske. Får vänta tills jag hittar den billigt, kanske den e' billigare på bokus..?

Har fått ont i min stackars hals, och mitt te e' slut. Buhuu! Måste upp till affären och köpa mer, om jag orkar. Har ont i skallen min oxå. Men Hollysen har sovit hela natten igen, så det beror iaf inte på för lite sömn. Elida e' ganska förkyld hon med, så det e' ju inte konstigt om man blir smittad. Men till dagis skulle hon iaf, och eftersom hon inte hade ngn feber och näsan inte rinner, så fick hon såklart gå dit. Men när hon upptäckte att bästisen inte va' där idag, blev hon genast mkt sjukare. "Mamma, jag kan nog inte vara på dagis när jag e' förkyld", sa hon då, och hostade lite tillgjort. Usch, det gör så ont i mammahjärtat när hon e' ledsen! Men till sist släppte hon iväg sin lilla mamma, för det va' en annan kompis som ville leka. Elliot sprang som vanligt rakt in, och började leka med polarna på en gång. Att det e' sån skillnad på dem. Men det e' klart, Elliot va' bara 2 år när han började på dagis, medans Elida skulle fylla 4. Jag vill inte att Holly ska börja för tidigt, men 2 e' nog en bra ålder. Då e' de inte för små men ändå små. Vill inte ha en ettåring på dagis.

Nä nu ska jag läsa en stund, för strax e' det dax att hämta hem barnen igen :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0