Lördag

Lördagmorgon, och alltså första helgen på 11 år som vi vaknar utan Fifi. Jag gråter inte lika mkt längre, bara när jag blir påmind om min förlust, min sorg. Och Tandies sorg, självklart. Tandie har börjat äta lite, lite nu. Självklart blir hon bortskämd med tuggben och godis dagarna i ända, så det går ingen nöd på henne på matfronten iaf. Och ni som har träffat henne vet ju att hon har att ta av, för hon e' inte direkt en spinkig, liten vovve.

Denna veckan har varit fruktansvärd. I måndags miste jag min älskade Fifi, och sen har Johan och barnen varit sjuka. Hög feber, varvat med snor och kraxanda halsar. Underbart. Inte förrän igår em började älskling må lite, lite bättre. Han laddade sig med panodil, sen drog vi in till stan för att storhandla. Gick in en snabbis på Briobutiken oxå, för de hade halva priset på ALLT. Men inte fan ställer jag mig i en kö i typ en timme, för att det e' halva priset. Inte med en halvsjuk man och en bebis i bärselen. Det va' så jäkla varmt därinne. Immiga fönster, och folk som knuffades och slet i alla saker. Varför blir man så galen, bara för att det e' ngt som e' billigt..?? Vi gick ganska så snabbt ut därifrån igen, och bestämde oss för att istället ta en tur till Toys, när det blir finare väder.

På Maxi va' det inte mkt bättre. Folk överallt. Jobbigt som tusan. Men vi försökte iaf handla så fort som möjligt, och kom ut igen ganska så oskadda. Vi handlade tom för 1500kr mindre, än vad vi brukar göra. Det e' kanske bra att skynda sig :)

Nu ligger mina stora barn nerbäddade i soffan och kikar på Mamma Mu. Jag hoppas verkligen att de blir friska snart, för jag e' helt slut efter denna veckan. Och nu börjar jag bli jätteförkyld själv. Hoppas verkligen att jag inte får samma influensa som Johan har haft nu hela veckan. Han har varit halvdöd.

Nä, nu ska jag fortsätta läsa min bok. Fick ju hem 3 nya i tisdags.

Bye..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0