Life is good

Tjohoo! Nu e' det torsdag igen. Sista dagen älskling jobbar denna veckan. Jag älskar våra långhelger. Idag kommer han dessutom hem tidigt, eftersom han jobbade över i måndags. Härligt, härligt! Life is good :)

Ligger här i soffan med datorn. Har precis kollat på Förlossningskliniken, som jag spelade in igår, och bölat som en tok. Det e' inte mkt jag tål att c nu för tiden. Jag har alltid varit superkänslig, bölar ju tom när jag ser tecknade filmer, men det e' ännu väre nu. Och allt som har med barnafödande och bebisar att göra, gör den här mamman blank i ögonen.

Igårkväll va' lillasyster lite kinkig. Hon ville inte sova, trots att klockan tickade iväg och närmade sig 23. Så jag tog upp henne ur spjälsängen och lät henne ligga tätt intill mig, och såklart blev hon lugn direkt. Min plan va' att jag skulle lägga över henne i hennes säng när hon hade sovit en stund, men sen kom sömnen knackandes på mina ögonlock. 06.30 imorse ringde mitt alarm, och snacka om att jag blev förvånad av att c min lilla bebis ligga och snusa så sött bredvid mig. Hon har inte sovit i våran säng på flera veckor ju. Men mysigt va' det allt :)

Va' lite trött imorse, så jag snoozade alarmet flera ggr, och gick inte upp förrän 07.10. Men vi hann till dagis i bra tid. Väl hemma igen körde maken iväg för att jobba, och jag placerade mig i köket med mitt te :) Ok, några mackor slank oxå ner. Nu väntar jag bara på att klockan ska bli 11, så att jag och lillan kan gå bort till dagis och hämta hem busungarna. Imorgon ska de va' lediga, för vi har lite att göra inför dopet på söndag. Bakning tex, och då vill ju kidsen hjälpa till. Och sen så har de ju varit på dagis varenda dag denna veckan, så de kan gott få en långhelg de med :) Blir mys med hela familjen hemma ju.

Nu ska jag fortsätta glo på tv lite, och bara slappa. För om ett tag kör det igång igen. Som sagt, life is good :)


Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0