Familjemys

Vi har haft en härlig dag. Åkte in till stan vid 12-tiden. Köpte en toalett, sen matade vi ankorna i parken.



Många ankor va' det som ville ha mat, och även Ellioten blev lite sugen :)



Ankisarna va' så söta :)



Det va' kallt, men ändå skönt ute. Matade ankorna hur länge som helst :)




Vi hade inte med oss vagnen, men Holly trivdes i bärselen. Nu e' hon så stor så jag kan ha henne framåtvänd. Hon gillar att hänga där och spana :)



Sen gick vi till lekparken. Där finns mkt roligheter. Tex ett stort spindelnät.



Och flera olika kasebanor.



Efter ett tag blev Hollysen hungrig. Tur man har en bil som fungerar som amningsstation :)



När kidsen hade lekt färdigt och lillasyster däckat efte maten, körde vi vidare till skokällaren. Nya skor inhandlades till de stora barnen. Sen gick färden vidare till Mc Donalds. Jag åt faktiskt ingen fisk idag, utan tog en Big Mac. Fast fisken e' ju klart godast. Har tom tappat räkningen på hur många år jag endast har ätit fisken.

Innan vi körde hem igen blev det en liten tur in till staden. Johan, Holly och Elliot gick till leksaksaffären, för Ellioten skulle ha en "skjutare" :) Lera köpte de oxå. Jag och Elida gick in på KappAhl för att köpa en ny mössa till henne. Hon hittade en snygg svart/rosa. Sen traskade vi vidare in till apoteket. Lillan har mjölkskorv i hårbottnen, som inte vill gå bort. På BVc sa de att jag skulle bara massera bort det med babyolja. men efter att det har kommit tebax typ 5 ggr, ger jag upp. Nu blir det salicylsyrevaselin, som jag använde till både Elida och Elliot när de va' bebisar. Och det funkade skitbra. Tänkte behandla det imorgon, för det ska sitta i 3-4 timmar.

Nähä, nu ska jag gosa ner mig i soffan. E' så himla sugen på chips och dipp, så jag ska försöka skicka upp min man till affären. Ha en bra kväll!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0