Fullt upp..

..det har vi allt haft idag. Blev väckt strax innan 02 inatt, av en galen vovvsing som ylade. Min vovvsing, givetvis. Om jag glömt att nämna det i bloggen förut så kan jag ju nu passa på att berätta att min ena hund, Tandie, löper för tillfället. Laban (galningen) har självklart gått i taket. Vi har inget annat val än att låta honom vara nere i källaren de stunder då vi inte kan kolla honom heeela tiden, dvs nätter och när vi åker hemifrån. Detta har funkat bra. Han har ett megastort ben, sin korg och mat och vatten till hands. Dessutom e' vår källare stor, så han har svängrum :)

Nåja, anledningen till att han ylade inatt va' att vår pelletsbrännare startade upp (den börjar ju bränna igen när värmen går ner i pannan). Antagligen blev han rädd, och likaså den här matten som blev väckt av ylandet. På med morgonrock och inneskor, snubbla ut ur sovrummet, slå halvt ihjäl sig, sen ner och lugna vovven. Då blev han så glad att han pinkade, på mig. Härligt. Gick ut i trädgården en sväng, innan sängen kallade så fint på mig igen.

Sen fick jag sova så länge som till kl.07, innan jag vaknade igen. Tvingade mig själv att somna om en stund till, så jag gick inte upp förrän 08. Lite mer lagom nu när det e' lov :)

Morgonen bestod bara av stress. Alla barn skulle fixas iordning, mamman skulle duscha, alla skulle äta frukost, hundarna skulle ut.. jaja, massa måsten helt enkelt. Skulle lämna barnen (de stora) hos mamma strax innan 10. Vi kom dit strax över..hehe.

Fick gjort vad vi skulle i stan. Storhandlade, så nu e' kyl och frys välfyllda igen. Egentligen skulle vi äta på Cecil, men Hollysen somnade i bilen. Det fick bli Mc Donalds istället. Vi körde på drive in. Och min älskade fisk va' klar, för en gångs skull. Brukar få vänta typ en kvart på den annars.

Ojoj, vilket rörigt inlägg detta blev. Får nog stänga ner både mig själv och datorn nu. E' sååå trött, trots att jag sov typ 2 timmar i em. Sjukt. Vaknade till vid 17, och sen skulle jag va' på dagis, på utvecklingssamtal, kl.18. Vilken timing :) Samtalet gick bra. Vi har en sån duktig grabb, men det visste vi ju redan :)

Nä, nu får det räcka för ikväll. Ska krypa ner med boken nu. Nattinatt!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0