På tal om ingenting egentligen

Nu e' den här, den em som jag längtat efter hela veckan. Fredags em! Jippie! No more lämna/hämta barn på dagis/skola! Nu e' det helg, och vi ska bara mysa och ha det skönt! Och jag hoppas på lite jobb för Johans del, så vi kan ha det riktigt myspysigt här hemma :)

E' så sjukt sugen på choklad så jag omkommer nog snart! Men Hollysen sover, så jag får sticka upp till affären när älsklingen kommit hem.

Jag har ett stort problem. Nu när jag äntligen köpt ett par nya skor så kommer vi till nästa sak, nämligen en ny jacka! Jag tänker inte ha min vinterjacka som jag hade både förra och förrförra vintern. Jag vill ha en ny! Men jag hittar ingen fin. Det fanns en snygg, rutig skepparkavaj på H&M, men jag vet inte om jag kommer hålla mig tillräckligt varm i den. E' ju ganska så frusen :) Köper ju inte en jacka för tusen spänn, jo om ngn annan vänlig själ e' beredd att paya för den..hehe. Jag e' snål, iaf när det gäller mig själv.

Minns när jag en gång (för många herrans år sen) tog alla mina pengar och köpte en snordyr jacka till Johan, bara för att jag tyckte att han skulle ha den. Vi bodde i en liten etta, fattiga gymnasieelever va' vi, men en fin jacka hade han..hehe. Gud så mkt minnen man har från våra många år ihop. Vi hade ingen mikro första tiden, Johans föräldrar tyckte inte att vi behövde det. Jag sparade pengar i ett helt år (va' bara 16 år) och köpte sen en mikro till Johan i födelsedagspresent. DET NI! Den höll faktiskt i många år, för vi slängde den förra vintern, så vi hade den i typ 12 år.

I januari 2010 har vi varit tillsammans i 14 år. Det e' nästan halva mitt liv. Inte konstigt att han e' min andra hälft, min eviga kärlek <3

Tänker på hur mkt vi fått kämpa för att ta oss dit vi e' idag. Vi har jobbat stenhårt, vi har pluggat, jobbat ännu hårdare och nu sitter vi här i vårt egna hus, med våra fina barn. Man lär sig inget av att födas med silversked i mun. Man kan bara bli tacksam över vad man har om man fått skaffa sig det själva.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0