Stor tjej!

Ojdå, kom just på att jag inte har uppdaterat min blogg sen i måndags. Kanske inte konstigt ändå, med tanke på att Johan varit ledig hela veckan. Han började jobba igen idag. Så trist. Hade verkligen kunnat tänka mig att ha honom hemma varje dag :) Idag börjar hans jourvecka, så håll era tummar och tår för att det inte blir för mkt att göra. Vill ju gärna ha honom hemma lite i helgen.

Igår va' vi på BVC med lilltjejen. Eller hon e' ju inte så  liten längre. 8845 gram och 71,5 cm! Va' fort det går! Hon ligger exakt lika enligt kurvan på både vikt och längd (bara precis under normalstrecket på båda), så hon e' helt proportionerlig. Så de som tycker att hon e' tjock kan ta sig någonstans. Hon e' helt perfekt, vår lilla, stora tjej :)

Efter BVC körde vi in till stan. Elida va' inne och visade upp sitt öra (hon tog ju hål för några veckor sen), och det såg jättebra ut. Har inte blött eller varat alls. Skönt! Om 1-2 veckor e' det dax att byta till örhänge med tunnare stift, så hon fick en rabattkupong. 10% bara, men bättre än inget :)

Va' inne i leksaksaffären en sväng oxå. Elida fyller ju år nästa vecka, så hon fick visa vad hon önskade sig. Vi har redan köpt presenter, men man köper säkert ngt mer :) De stora barnen fick välja varsin sak oxå. Elida köpte en cd-saga och Elliot köpte en Mc Queen bil, för ovanlighetens skull :) Holly fick lite kläder häromdagen, så hon fick va' utan idag. Sen gick vi och åt lite på en pizzeria, innan vi körde hem igen. Hade massor att göra igårkväll.

Nu e' Elida i skolan och Elliot på dagis. Älskling va' tvungen att köra tidigt idag, så jag fick väcka Holly redan halv 8. Kändes grymt, för hon va' såååå trött! Men men, får kanske ta en tur med vagnen om ett tag, och c om hon vill sussa en stund. I vanliga fall vill hon sova strax innan 11, men det funkar inte då jag måste hämta Elliot 11.15. Men om vi går ut lite tidigare, så kanske hon hinner få sig en liten lur. Vi får c. Har mkt att göra idag oxå. Har rivit tapeter i hallen nere, trappan och hallen uppe, och det e' lite mer kvar att riva ner. Får c om jag hinner göra lite sen.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0