Vattkoppor eller knottbett..??

Jaha, då va' det måndag igen. Varje måndagmorgon vaknar jag aningen förvirrad, undrar vart helgen tog vägen och mysfaktorn med den.

Elliot e' inte på dagis idag. Han har några skumma "prickar" i pannan, uppe vid hårfästet. Det började förra veckan, när han kom hem från dagis en dag. Då hade han som röda "tuschpennsmärken" i pannan. Inte upphöjda alls, utan just bara prickar. Som om ngn målat på honom. Jag trodde att det berodde på mössan. De hade varit i skogen, och barn blir lätt lite svettiga när de kutar runt och busar och leker. På kvällen sen hade han feber, så han va' hemma från dagis dagen efter. Sen försvann febern, precis lika fort som den kommit. Efter några dagar "förvandlades" prickarna till utslag(??), eller upphöjda prickar. Som små bett. Vattkoppor va' min första tanke, men ändå inte. Igår hade vi kalas, och "prickarna" va' fortfaranade kvar. Svärmor trodde direkt på vattkoppor, vilket fick mig att besluta att han skulle va' hemma från dagis idag.

Ringde dagis imorse och pratade med en fröken. Hon sa att de inte hade haft ngt fall av vattkoppor just nu, men när jag förklarade hur "prickarna" såg ut så gick det upp ett ljus. När de hade varit i skogen med barnen så hade flera av ungarna fått dessa röda "prickar" i pannan, under mösskanten. Precis som om ngn tryckt med en röd tuschpenna lite här och där. Nån dag efter hade dessa utvecklats till små upphöjda prickar = knottbett! Där har vi det! :) Nåja, jag sa att Elliot stannar hemma idag iaf, så får vi c imorgon.

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0