Morgonpigg

Varför i hela världen måste barnen vakna tidigt på helgen, den enda gången som mamman faktiskt kan få sovmorgon..?? Mån - tis går jag upp 06.30 på morgonen, för att hinna med alla morgonbestyr innan kidsen ska lämnas i skolan och på dagis. De e' sååå trötta så jag ibland får lyfta dem ur sängen! Men på helgen, ja då trippar Ellioten glatt upp strax innan 07.30! Den som borde vakna först (lilla Holly) sover sött ännu, men Elida har minsann oxå piggnat till.

Idag va' jag som tur va' inte så trött. Råkade somna tidigt igår, redan innan 23. Jag och älskling låg i sängen och mös och pratade skit. Efter ett tag blev det kallt (vi har inte satt på värmen än) och då kröp vi ner under täcket. Sen somnade vi, båda två! 03.30 blev jag väckt av katten, som vaknat och ville gå ut. Halva huset va' helt upplyst, för vi hade inte släckt. Tanken va' ju att vi skulle mysa i soffan med chips, dipp och c ngn bra film. Men så blev det inte :) Undrar vad alla grannar tänkte, om nu ngn va' vaken mitt i natten, för det lös rejält ur alla fönster..haha.

Nä nu blir det frukost. Ska bara va' hemma och mysa idag. Imorgon e' det ju måndag igen!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0