Ngn mamma/pappa som vet..??

Bebis sover, kidsen bråkar, solen lyser med sin frånvaro. Har haft en bra dag hittills, men det va' lite jobbigt att hämta dottern i skolan, som vanligt.
Hämtade först sonen 11.15. Vi gick en runda, handlade lite, åt lite frukt på en bänk och hämtade sen dottern kl.13. Det va' såklart samma gamla visa: "Mamma, vem ska jag leka med idag..??" Självklart bestämde kompisarna att de skulle leka med ngn annan, så lilla gumman blev utan vän idag igen. Åhh, det gör så ont i mitt hjärta! Vad gör man liksom..? Man försöker förklara att de säkert vill leka med henne ngn annan dag, men nu, efter att ha varit utan kompis efter skolan i över en vecka, börjar hon nog att tvivla på mina ord. Känner mig så maktlös. Vill inte att mitt barn, mitt älskade barn ska känna sig utanför eller må dåligt i skolan. Hoppas verkligen att det vänder snart, för den här mamman kan snart inte tänka på ngt annat.
Undrar så hur vi ska göra med hennes kalas. Hon fyller ju år om typ 2 veckor. Ska hon verkligen bjuda alla som inte vill leka med henne..? Vad gör man..?

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0