Och så va' det tisdag

Vissa dagar går fortare än andra, och så känns det verkligen idag. Anledningen kan ju va' att jag skenat som en galning, fram och tebax genom samhället. Imorse lämnade jag först Elida i skolan och sen Elliot på dagis. Samma tid, men ändå i två olika ändar av byggnaden och alltså olika ingångar. Sen hem, pussa älsklingen hejdå, äta frukost, vänta på att lillan ska vakna. 11.15 va' det dax att hämta hem Ellioten från dagis, hem och fixa lunch och sen hämta Elida på skolan kl.13. Vi gick hem, fikade lite, sen kl.15 skulle Elida va' på barntimmarna. Alltså va' det bara att rusa genom hela hålan igen. Vi tog en glass med Magda och Elina på hemvägen. Kl.17 va' det tid för hemgång från barntimmarna, så då sprang jag en runda till. Undrar hur många steg mina stackars fötter har tagit idag..

Nu e' det egentligen Bolibompa-time, men de stora kidsen e' ute och studsar i studsmattan med Johan. Snart e' det läggdax, och imorgon e' det en ny dag. Då blir det ännu värre, eftersom Elliot ska hem vid 11.15 medans Elida ska bli hämtad redan 12 (de slutar tidigare på onsdagarna). Det e' ju knappt lönt att gå hem emellan, fast vi bor nära. Vi får c vad vi gör..

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0