Så där

Har nu alla barnen hemma. Mkt spring blir det när man har barn både på dagis och i skolan. Tänk om de hade haft samma tider. Vad lagom mkt jag hade fått springa då. Men, nu e' det som det e'. Skulle inte kunna tänka mig att ta hem Elliot från dagis. Inte nu när han gått där sen han va' 2 år gammal. Det vore grymt. Dessutom går han ju bara 3 timmar per dag, så här e' det föräldrarna som fostrar barnen, inte dagis.
Varmt e' det idag. Inte så mkt sol men svettigt som tusan. Åska på g..? Håller på att värma upp ugnen nu, så vi kan slänga in lite bullar. Blir lite fika nu bara.
Grannen mitt emot knackade på förut. Hon hade sett en orm krypa rakt över gatan och in i vår(!!) häck. Självklart ringlade den så fort, så hon hann inte c om det va' en snok eller en huggorm. En snok hoppas vi på, och isf får den gärna stanna. Huggormar däremot, de vill jag inte ha på min tomt, eller ens i närheten. Usch!
I em e' det dax för barntimmarna för Elida. Igår va' det för Elliot, och han stormtrivdes. Det finns inte så mkt aktiviteter här ute på vischan, så man tager vad man haver :)
Nähä, nu ska jag kolla till ugnen. Bye!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0