Sega dag

Lördagmorgon, och en seg sådan. Redan halv åtta skuttade stora dottern upp ur sin säng och ner till mamman. Jag e' sååå trött! Men jag ska inte gnälla. Eller jo, det ska jag! Bebis sover än, såklart. Min lilla sjusovare. Men sonen har oxå kommit upp, så nu äts det macka i soffan framför tv:n. Det e' ju helg! Då får man lyxa till det lite. Själv åt jag i köket. Njöt av mitt heta te och några mackor, i lugn och ro. Härligt! Johan sover, självklart. Klockan tio ska Elida va' hos sin kompis, så innan dess måste han ha gått upp.

Nähä, om man skulle ta och dammsuga lite innan lilltjejen vaknar. Dammsög både övervåningen och nedervåningen igår, så idag e' jag lat och drar bara av här nere. Blir till att torka golv i em, eller imorgon. Kylskåpet ska jag oxå gå igenom.

Hoppas att ni får en fin dag! Kram på er!

Kommentarer:

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?

RSS 2.0